DEL 2 ( inte mycket men iaf något forsättning kommer inom kort..)

Hon är så vacker, hon öppnar dörren och kliver går ner för trappan, jag hör hur hon slamrar i köket, jag orkar verkligen inte kliva upp, jag försöker klivia upp men huvudet känns som det ska sprängas, hon kommer upp med en bricka, fullt med mat på, det var det gulligaste någon har gjort för mig. Jag reser mig sakta, sätter mig och börjar äta, hon sitter på golvet nedan för mig och äter, hon tuggar sakta. Sen säger hon att hon måste ner på stan och sånt och kommer till mig efter det, jag säger att det är lungt o så, jag kliver upp och tar på mig kläderna och packar ihop sakerna, sen går jag ner för trappan, hon roper efter mig, vi syns senare då, jag svarar fort yes de gör vi, sen går jag ut genom dörren. Jag går helt ensam på gatan, inte en enda människa ute, sen ser jag hur någon ligger på backen där framme, jag springer fram och kollar det är Jill som ligger där, vad ska jag jag göra, jag hjälper hon upp, sen hjälper jag hon hem, hennes mamma kommer springande till dörren och frågar vad som har hänt, jag säger att jag inte vet och att jag hittade henne vid vägen hem till mig, hennes mamma är helt förstörd, jag säger att jag nog ska gå nu, men hon frågar om jag inte vill stanna på lite te, och eftersom jag älskar te, så stannar jag. Efter nån timme känner jag att jag måste gå, så jag tackar för mig och går hem, det piper i telefonen, nytt sms Amelia
Kan jag komma nu?
Amelia
Jag skyndar mig in genom Oscars dörr, sätter mig framför dörren, hela jag skakar, jag gråter och gråter, jag ser Oscar springer nerför trappan, och kastar sig på knä framför mig och frågar vad som har hänt, jag bara skakar på huvudet och kryper in i hans armar, han tar i mig och lyfter mig, han bär mig upp till hans rum, och sen sätter han mig på sängen och frågar om jag har hört om Jill. Jag nickar, jag säger att det var mitt fel, han bara skakar på huvudet. Sen sätter han sig brevid mig, han lägger armarna runt mig och drar mig intill han, jag gråter ännu mer. Han säger att det blir bra, och att allt löser sig, jag kryper ner i hans säng, han frågar om jag vill ha nåt, jag bara skakar på huvudet, han sätter på filmen som han vet att jag älskar, Lejonkungen. Han lägger sig brevid mig, han somnar, han är så söt, jag somnar också. Jag vaknar av att Oscar inte ligger brevid mig längre, jag känner hur hjärtan stannar upp, jag kollar mig runt, jag är i ett svart rum, utan några möbler, jag står där mitt på golvet, helt forever alone typ, sen kommer det, Jill står där helt sönderslagen hon kommer emot mig, jag skriker. Sen vaknar jag, jag märker att allt är en dröm, Oscar har också vaknat, han ser skräckslagen ut, och frågar varför jag skriker, jag bara skakar på huvudet, jag skakar i hela kroppen, Oscar säger att det är nåt som jag drömde, jag nickar.
Oscar
Amelia är helt förstörd, hon skakar, och jag börjar undra om det har blivit något fel på henne, om hon är gravid eller nånting, helt plötsligt ringer hennes mobil, hon kastar sig efter den, och svarar, hon går fram och tillbaka i rummet, jag börjar bli nervös. Jag tar tag i hon, och kollar in i hennes bruna ögon, så fina är dom, hon ler sakta, det var första gången jag ser hon ler sen igår kväll.
Oscar:
Hon är så vacker, hon öppnar dörren och kliver går ner för trappan, jag hör hur hon slamrar i köket, jag orkar verkligen inte kliva upp, jag försöker kliva upp men huvudet känns som det ska sprängas, hon kommer upp med en bricka, fullt med mat på, det var det gulligaste någon har gjort för mig. Jag reser mig sakta, sätter mig och börjar äta, hon sitter på golvet nedan för mig och äter, hon tuggar sakta. Sen säger hon att hon måste ner på stan och sånt och kommer till mig efter det, jag säger att det är lungt o så, jag kliver upp och tar på mig kläderna och packar ihop sakerna, sen går jag ner för trappan, hon roper efter mig, vi syns senare då, jag svarar fort yes de gör vi, sen går jag ut genom dörren. Jag går helt ensam på gatan, inte en enda människa ute, sen ser jag hur någon ligger på backen där framme, jag springer fram och kollar det är Jill som ligger där, vad ska jag jag göra, jag hjälper hon upp, sen hjälper jag hon hem, hennes mamma kommer springande till dörren och frågar vad som har hänt, jag säger att jag inte vet och att jag hittade henne vid vägen hem till mig, hennes mamma är helt förstörd, jag säger att jag nog ska gå nu, men hon frågar om jag inte vill stanna på lite te, och eftersom jag älskar te, så stannar jag. Efter nån timme känner jag att jag måste gå, så jag tackar för mig och går hem, det piper i telefonen, nytt sms Amelia
Kan jag komma nu?
Amelia:
Jag skyndar mig in genom Oscars dörr, sätter mig framför dörren, hela jag skakar, jag gråter och gråter, jag ser Oscar springer nerför trappan, och kastar sig på knä framför mig och frågar vad som har hänt, jag bara skakar på huvudet och kryper in i hans armar, han tar i mig och lyfter mig, han bär mig upp till hans rum, och sen sätter han mig på sängen och frågar om jag har hört om Jill. Jag nickar, jag säger att det var mitt fel, han bara skakar på huvudet. Sen sätter han sig brevid mig, han lägger armarna runt mig och drar mig intill han, jag gråter ännu mer. Han säger att det blir bra, och att allt löser sig, jag kryper ner i hans säng, han frågar om jag vill ha nåt, jag bara skakar på huvudet, han sätter på filmen som han vet att jag älskar, Lejonkungen. Han lägger sig brevid mig, han somnar, han är så söt, jag somnar också. Jag vaknar av att Oscar inte ligger brevid mig längre, jag känner hur hjärtan stannar upp, jag kollar mig runt, jag är i ett svart rum, utan några möbler, jag står där mitt på golvet, helt forever alone typ, sen kommer det, Jill står där helt sönderslagen hon kommer emot mig, jag skriker. Sen vaknar jag, jag märker att allt är en dröm, Oscar har också vaknat, han ser skräckslagen ut, och frågar varför jag skriker, jag bara skakar på huvudet, jag skakar i hela kroppen, Oscar säger att det är nåt som jag drömde, jag nickar.
Oscar:
Amelia är helt förstörd, hon skakar, och jag börjar undra om det har blivit något fel på henne, om hon är gravid eller nånting, helt plötsligt ringer hennes mobil, hon kastar sig efter den, och svarar, hon går fram och tillbaka i rummet, jag börjar bli nervös. Jag tar tag i hon, och kollar in i hennes bruna ögon, så fina är dom, hon ler sakta, det var första gången jag ser hon ler sen igår kväll.

Kommentarer
Postat av: sara!

FORTSÄTT! :DD

2011-12-28 @ 02:44:52

Skriv din kommentar

Namn:
Vill du komma ihåg dig?

E-postadress: (Bara jag som se den )

Din blogg

Din fina komentar (tar inte emot några elaka komentarer) :

Trackback
RSS 2.0