del 4

Amelia
Han säger inte mycket, han tittar mest ner i muggen som han hade beställt, sen säger jag att jag vill prata med han, han kliver upp och vi går ut, jag säger att han måste lägga av att smsa mig och hålla på, och då tar han mig runt midjan, jag skriker, jag ser hur Oscar kommer och går borta på vägen, jag skriker ännu högre, Oscar ser oss, han kommer springade, just då drar Samuel in mig i en gränd och håller för min mun, jag skriker ännu högre. Vad fan ska jag göra, jag ser ett tillfälle och knäar han rakt mellan benen, sen springer jag, jag ser Oscar står utanför, jag gråter, han kommer springande mot mig, han fångar mig när jag faller ner mot marken, han hjälper mig hem, jag sätter mig på bron, han sätter sig brevid och frågar vad allt handlar om. Jag berättar allt från början till slut, han lyssnar på allt jag säger. På slutet börjar jag gråta, han tar om mig, och säger att allt blir bra. Han pussar mig på huvudet.
Oscar
Vad ska jag göra, gå till polisen, nej kan jag inte, Samuel är min vän. Jag säger att jag måste gå nu, jag kommer sen ikväll, hon vinkar hejdå, och jag går ut på gatan igen mot stan, jag skulle ta en fika med Anna. Anna var skolans snyggaste tjej efter Amelia då, Anna har hand om skoltidningen. Hon hade undrat om jag hade viljat varit med i den och hjälpt hon, och jag sa självklart ja, eftersom jag älskar att skriva. När jag är framme vid cafét så sitter hon där, jag går fram säger hej och sätter mig, hon blir jätte glad, hon börjar prata om att hon kan ta roliga foton, sen lägger jag till text under dom, jag nickar och säger att det blir jätte bra. Hon frågar om jag vill följa med hem till henne, visst säger jag. Sen går jag vi ut på gatan, hennes hår far i vinden, hon har havs blåa ögon, blek hud, och brunt hår. Hon är annorlunda, men på ett snyggt sätt, på skolan vill alla sitta vid hennes bord, inte jag då, jag sitter med Amelia. Till slut är vi hemma hos hon, vi går in och kommer in till en jätte stor hall, vi går upp för en jätte lång trappa och längst upp där har hon ett rum. Det är vita väggar, med en stor dubbelsäng och hyllor med saker på, fotografier på väggen. Det var verkligen fint, hon tar upp sin iphone och tar kort på mig, jag frågar vad hon håller på med, hon bara skrattar och säger att hon vill ha det. Jag sätter mig på hennes säng, hon tar fram en fjärrkontroll och trycker på den, helt plöstligt kommer det ut en TV ur väggen, hon frågar om vi ska se en film, visst säger jag. Sen hoppar hon upp och lägger sig brevid mig, hon har satt på nån tjejfilm. Jag tittar ändå, jag känner hur det vibrerar i byxfickan jag tar upp telefonen, nytt meddelande från Amelia, jag läser det: Hej, vart är du? btw jag sover hos Jill ikväll eftersom det är skola imorgon och jag måste ha hjälp med en sak, hoppas det är okej, älskar dig, vi syns imorgon/A
Jaha jag som skulle träffa henne ikväll, aja, Anna frågar vad det är, jag säger inget, sen svara jag Amelia: Hej, ja det är okej, jag är hos Anna, vi pratar om skoltidningen och sånt, älskar dig också, puss./oscar.
Jag lägger ner telefonen igen, och kollar på filmen. Efter nån timme är filmen slut, och då var klockan 23.00, jag säger att jag måste gå hem, hon säger att vi syns imorgon. Sen tar jag min jacka och går hem, när jag kommer hem sitter pappa vid köksbordet, jag går fram och sätter mig mittemot han. Han börjar berätta massa saker, jag säger att jag inte orkar höra och att jag vill sova, men kom han för att säga hejdå, han nickar, jag går fram och kramar han, jag älskar dig pappa. Han ger mig ett kuvert och säger att jag ska öppna det då han har gått och det är bara till mig och att jag inte ska visa mamma, sen går han, jag sätter mig vid köksbordet och tittar på kuveret. Jag går in på mitt rum och sätter mig på sängen, jag öppnar kuveret. Där i ligger det 20 000 kroner och ett brev, jag tar upp brevet och läser:
Hej Oscar, jag har aldrig viljat lämnat dig eller din mamma, jag älskade er mest av allt, men om man inte tar vara på kärleken man har så vissnar den, och då kan man inte rädda den, Att veta att allt är kört, är hemskt, så ta vara på det du har. Jag ger dig dom här pengarna, för att jag vet att du/ni kommer behöva det, och för att jag älskar dig, jag hör av mig då jag kommer till stan igen så ska vi ses, glöm aldrig bort mig. Dig har jag alltid älskat, dig kommer jag alltid leva för, du är det bästa som hänt mig, och som kommer hända mig. /pappa
Jag somnar med brevet på hjärtan. Nästa morgon vaknar jag klockan 6, jag kliver upp, duschar, fixar håret, tar på mig kläder, äter, sitter på stolen 20min, tar på mig ytterkläderna går till skolan.
Amelia
Jag ser att Oscar sitter vid fönstret helt ensam, jag är påväg dit, men Jill drar i mig och sätter mig brevid henne. Jag ser att Oscar inte ens tittar åt mitt håll, jag misstänker att nåt är fel, jag måste prata med han. Jag säger att jag måste på toa, så jag kliver upp och går ut, sen skickar jag ett sms till han: kom ut. Får snabbt svar: nej varför? Jag skiter i att svara och går in igen, sätter mig brevid Jill igen. Hon tittar konstigt på mig, jag tittar ner, jag ser att Oscar vänder sig om och tittar på mig, jag tittar inte på han. När lektionen är slut, väntar jag till sist, sen kliver jag upp och går ut, Oscar tar tag i mig och drar mig bort till en tom korridor, han berättar om brevet och kuveret, och pappan vid köksbordet. Han säger inget om Anna, vad hade dom gjort, varför säger han inget, och utan att tänka mig för så frågar jag: vad fan gjorde du och Anna? Han tittar chockande på mig, och säger inget speciellt, vadå, vad trodde du, du kan inte tro att jag var otrogen mot dig? Jag tittar ner i golvet och säger ingenting, han vänder sig om och går, är det här slutet. Jag skolkar nästa lektion, jag går hem och låser in mig på mitt rum.

Kommentarer
Postat av: a

skitbra, blir det mer? :)

2011-12-29 @ 19:41:02
URL: http://alvaengstrom.bloggplatsen.se

Skriv din kommentar

Namn:
Vill du komma ihåg dig?

E-postadress: (Bara jag som se den )

Din blogg

Din fina komentar (tar inte emot några elaka komentarer) :

Trackback
RSS 2.0