Lägga in en header ( visar bakgrund senare)

ska snart till backen med sofia och alice, skriver när jag kommer hem.

du går iallafall in på arkiv->bilder
sen på bilder så ska du lägga in din header som du vill ha, och välja emellan 100-1000, jag brukar ha 800 eller 900, beror på storleken och så
sen då kommer det komma upp så här ↓
och då trycker ni på fullstorlek, och då kommer ni in i ett inlägg, och då trycker ni på ÄNDRA REDIGERARE

Sen kommer ni in i redigeraren och då ska ni kopiera url till bilden ( det som är blått )
sen går ni in i Design->stilmallen och bläddrar ner till #header sen tar ni bort det blå där jag har stryckit över,  och klistrar in det ni har kopierat över här, sen kan ni ändra storlek och sånt på
width: 830px;
height: 480px;
width: 830px;
height: 480px;
sen förhandsgranskar ni, sen är det inte svårare, jag kan visa senare hur man tar bort dom vita kanterna, hoppas ni får en fin dag!

Kommentarer
Postat av: Sara

Heej , Det hjälpte en hel del men ville fråga hur man ändra storleken och allt det där till headern för när jag ladda upp den bilden jag ville ha så blev den inte så bredd som den egentligen skulle vara !Tacksam för svar

Btw;superfin blogg!

2012-01-02 @ 11:53:39

Skriv din kommentar

Namn:
Vill du komma ihåg dig?

E-postadress: (Bara jag som se den )

Din blogg

Din fina komentar (tar inte emot några elaka komentarer) :

Trackback
RSS 2.0